چگونه آتش رابطه را روشن نگه داریم؟ رابطه لانگ دیستنس یا از راه دور

رابطه لانگ دیستنس چیست

امروزه شکلی از روابط بین فردی به نام رابطه از راه دور یا لانگ دیستنس شکل گرفته‌ است. این رابطه زمانی است که دو نفر با فواصل طولانی یا سایر موانع فیزیکی بسته به شرایطی، از هم دور هستند؛ اما همچنان در رابطه حضور دارند و برای حفظ آن تلاش می‌کنند. بسیاری از زوج‌ها به دلایل شغلی یا تحصیلی وارد رابطه لانگ دیستنس می‌شوند.

در این مقاله از وبسایت دکتر حامد توکلی، قصد داریم به سوالاتی از قبیل:

روابط از راه دور چند نوع دارند؟

آیا رابطه لانگ دیستنس دوام می‌آورد؟

پاسخ دهیم. در ادامه به این موضوع می‌پردازیم که چگونه می‌توان رابطه از راه دور را به نتیجه رساند. بنابراین برای اطلاع از نکاتی که به شما کمک می‌کند تا در یک رابطه از راه دور حرکت کنید، با ما همراه باشید.

انواع رابطه لانگ دیستنس

می‌توان روابط از راه دور را به دو نوع کلی تقسیم کرد. گاهی ممکن است زوجین با هم و در یک مکان شروع به زندگی می‌کنند اما در ادامه بنا به شرایط و موقعیت، از هم فاصله فیزیکی بگیرند. سپس انتخاب کنند که رابطه از راه دور داشته باشند. از طرف دیگر برخی روابط از لانگ دیستنس شروع می‌شوند و به سمت قرار‌های فیزیکی و ارتباط حضوری کشیده می‌شوند.

انواع رابطه لانگ دیستنس

چالش های رابطه از راه دور

نکته‌ای که قبل از پرداختن به این بحث باید بدانیم، این است که هر نوعی از رابطه چالش‌های خودش را دارد. کسب مهارت حل مسئله و آشنا شدن با اصول یک رابطه خوب در جلسات مشاوره فردی به شما کمک می‌کند تا توانایی شناسایی و حل این چالش‌ها را پیدا کنید.

چالش‌های رابطه از راه دور شامل چند سوال اساسی می‌شود که ذهن هم دختر و هم پسر را درگیر می‌کنند. ما در این بخش به پاسخ سوالات شما پرداختیم:

آیا روابط لانگ دیستنس دوام می آورند؟

هر رابطه عاشقانه‌ای می‌تواند چالش‌هایی داشته‌ باشد که دوام آن را تهدید می‌کند. اما به طور خاص، در مورد روابط از راه دور مطالعات نشانه داده‌است مجموعه‌ای از چالش‌های بالقوه که اجتناب ناپذیرند و به فاصله جغرافیایی بین طرفین مربوط می‌شود، عوامل تهدید کننده‌ هستند. بنابراین روابط از راه دور در گذشته مشکل و دغدغه‌ای برای زوجینی بود که باید به دلایل شغلی، تحصیلی یا خدمت سربازی از یکدیگر دور و با تغییر سازگار می‌شدند. در دنیای امروز و با وجود گسترش وسایل ارتباط از راه دور، فرصت‌هایی برای آشنایی و برقراری ارتباط فراهم شده‌است. این موارد می‌تواند به حد قابل توجهی از چالش‌ها و مشکلات رابطه لانگ دیستنس کاهش دهد.

چالش های رابطه لانگ دیستنس

چگونه شور و شوق رابطه را حفظ کنیم؟

قرار گرفتن در یگ رابطه از راه دور می‌تواند سخت باشد. دلتنگ این می‌شوید که هر روز شریک عاطفی خود را ببینید؛ گاهی اوقات احساس می‌کنید که واقعا باهم نیستید. ممکن است این احساس را داشته باشید که باید یک زمان عالی را در آخر هفته‌ها بگذرانید.

اگر خود را در یک رابطه از راه دور می‌بینید، تنها نیستید؛ بر اساس مطالعات انجام شده، 14 میلیون زوج در ایلات متحده خود را در یک رابطه از راه دور می‌بینند. اگرچه به نظر می‌رسد روابط از راه دور سخت‌تر از روابط سنتی است؛ اما راه‌هایی برای زنده نگه داشتن رابطه، حتی با کیلومترها فاصله وجود دارد. در اینجا چند ایده وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا رابطه از راه دور را به خوبی مدیریت کنید.

راهکارهای حفظ رابطه لانگ دیستنس

 برای حفظ رابطه لانگ دیستنس لازم است تا نقاط مثبت و منفی آن را بشناسیم. در واقع شناخت لحظاتی از رابطه که نیاز به مراقبت بیشتری دارند و شناخت لحظاتی که پر از عشق و امید هستند، به هردوی شما کمک می‌کند. ما در این بخش چند عادت کوچک برای شما لیست کرده‌ایم که با حفظ آنان می توانید رابطه خود را با عشق و انگیزه حفظ کنید.

  1.   تماس بگیرید

بهتر است در طول روز با پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی یا چت‌های تصویری در تماس باشید. این یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ ارتباط است. با این کار شما حضور یکدیگر را در طول روز حس می‌کنید. همچنین می‌توانید همدیگر را از اتفاقات روز خود مطلع کنید.

  1.   ارسال نامه یا پیام های بلند

یکی از جذابیت‌های رابطه لانگ دیستنس این است که می‌توانید برای یکدیگر نامه بفرستید. دریافت بسته‌های غیر منتظره از طریق پست، سرگرم‌کننده است؛ این یک راه عالی برای احساس ارتباط با شریک زندگی خود است.

  1.   ارسال عکس

در طول روز برای هم عکس یا فیلم بفرستید. این یک راه پیشنهادی برای در ارتباط ماندن است. احساس می‌کنید بخشی از زندگی یکدیگر هستید حتی زمانی که نمی‌توانید شخصا آنجا باشید.

  1.   کارها را اشتراکی انجام دهید

بازی‌های آنلاین را امتحان کنید. هم‌زمان فیلم یا سریالی را روی فیلم‌نت یا فیلیمو تماشا کنید. در تماس‌های تصویری آواز بخوانید، نقاشی کنید یا هر کار دیگری را که دوست دارید با هم انجام دهید. باهم به خرید آنلاین بروید و برای یکدیگر هدیه بخرید. باید خلاقیت به‌خرج دهید و انجام این کارها برای شما طبیعی باشد.

  1.   کارهای مشابه انجام دهید

کتاب، برنامه تلوزیونی، فیلم، موسیقی و موارد مشابه دیگر را در برنامه‌تان بگنجانید. وقتی کتاب یکسانی را می‌خوانید یا فیلم مشابهی را تماشا می‌کنید، موضوعات بیشتری برای صحبت کردن خواهید داشت. با این کار حتی با وجود دوری از یکدیگر، تجربه‌های مشابهی خواهید داشت.

حفظ رابطه از راه دور

  1.   با یکدیگر روراست باشید

درباره احساسات‌تان، ترس، ناامنی، حسادت، کمبود محبت و علاقه، هرچه هستند، صحبت کنید. اگر تلاش کنید این احساسات را پنهان کنید، دیر یا زود این راز نابودتان می‌کند. یکی از مواردی که در مشاوره روانشناسی یاد می‌گیرید این است که سعی نکنید به‌تنهایی با این مسائل کنار بیایید. روراست باشید. اجازه بدهید طرف مقابل حمایتی را که نیاز دارید برای‌تان فراهم کند. بهتر است از همان آغاز مسئله را با یکدیگر در میان بگذارید، نه وقتی که کار از کار گذشته است.

  1.  از برنامه زمانی یکدیگر مطلع شوید

با آگاهی از زمان کاری و وقت آزاد یکدیگر، می‌دانید چه موقعی برای پیام فرستادن یا تلفن کردن مناسب است و مزاحمتی برای طرف مقابل ایجاد نمی‌کند. بهتر است زمان‌های ویژه زندگی یکدیگر را بشناسید؛ مثل سفرهای کاری مهم و غیره. این موضوع وقتی در ناحیه‌های زمانی متفاوتی زندگی می‌کنید، اهمیت ویژه‌ای دارد.

در نهایت برای پیشبرد رابطه لانگ دیستنس به سمت موفقیت و تداوم آن، نیاز به برنامه‌ریزی، حمایت کردن و تلاش دارید. در صورت نیاز شما می‌توانید دیدگاه‌ها و سوالات خود را در انتهای این مقاله برای ما بفرستید. تیم پشتیبانی با نظارت مستقیم دکتر حامد توکلی، دکتر روانشناس در تهران، به شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× رزرو نوبت آنلاین، تلفنی و حضوری