تصورات غلط در ابتدای آشنایی را می شناسید؟

تصورات غلط در ابتدای آشنایی

آشنایی با یک فرد جدید و وارد شدن به دنیای عجیب و پرفراز و نشیب او، به دنبال خود چالش‌هایی در پی دارد. تصورات غلط در ابتدای آشنایی می‌تواند آسیب‌های روحی زیادی به دختر و پسر بزند و در آینده حتی آن‌ها را از شروع یک رابطه جدید منع کند.

اگر شما بتوانید با تکنیک‌ها و نکات روانشناسی بالینی تصورات غلط در ابتدای آشنایی را از بین ببرید و با یک دید درست وارد رابطه بشوید، حتی در صورتی که آن رابطه به سرانجام دلخواه شما نرسد، باز هم آسیب نخواهید دید. در این مقاله از وبسایت دکتر حامد توکلی قصد داریم 5 تصور غلط و اشتباه رایج دوران آشنایی را مطرح کنیم؛ سپس نکاتی را بگوییم که به شما در موفقیت در رابطه کمک کند.

5 تصور غلط در ابتدای آشنایی

پنج تا از تصورات غلط در ابتدای آشنایی به شرح زیر هستند:

  1.   شما تصور می‌کنید به خاطر علاقه‌ای که بین شما و شریک عاطفی شما وجود دارد، می‌توانید او را به دلخواه خود تغییر دهید!
  2.   شما تصور می‌کنید که هر خواسته، سلیقه و آرزویی که دارید، پارتنر شما هم دقیقا همان‌ها را دارد.
  3.   یکی از تصورات غلط در ابتدای آشنایی این است؛ که شما فکر می‌کنید عشق و رابطه جاودانه‌ای پیدا کرده‌اید. یعنی با خود می‌گویید تا روزی که من عاشـق شريك زندگي خود باشم و انـرژي، پول و وقت خود را براي او صرف کنم، او نيز هميشه در كنار من خواهد ماند.
  4.   شما تصور می‌کنید که از این پس فردی را دارید که همیشه در دسترس شما می‌باشد و آماده فداکاری و کمک به شما است. حتي اگر شما در بدترين شرايط و سطح در زندگي باشيد، او باید فریادرس شما باشد.
  5.   شما تصور مي‌كنيد شريك زندگي شما مسئول شادي، خوشبختي و آرامش در زندگي شما مي‌باشد.

تصورات غلط در نامزدی

رمز موفقیت در رابطه جدید چیست؟

برای اینکه به موفقیت در رابطه خود دست پیدا کنید باید تمام تصورات غلط و اشتباه خود را کنار بگذارید. اكنون به نكات زير برای رسیدن به موفقیت در رابطه، دقت کنید:

  •   شما قادر به تغيير دادن فرد ديگري نیستید! شما تنها می‌توانید خودتان را تغيير دهيد كه چگونه با تحولات پيرامون خود كنار بياييد. آيا واقعا مي‌خواهيد كه شريك عاطفی شما، همان شخصيت خود را حفظ كند و يا آنكه كسي باشد كه خودش مايل به آن نيست؟
  •   عشق و رابطه عبارت است از: برآورده ساختن دو جانبه نيازها. ممكن است در مواقعي شريك شما در شرايط روحي نامساعد قرار گيرد و تمایلی نداشته باشد كه شما در كنار او باشيد و به تنهايي نياز داشته باشد. هر دوی شما باید اين واقعيت را بپذيريد.

تصورات غلط در ابتدای دوستی

  •   بطور طبيعي ما همگي به سمت فردي گرايش مي يابيم كه از سطح انرژی بالاتری نسبت به ما برخوردار باشد. بنابراين كسي كه غرغرو، بد خلق، دمدمي مزاج، پرخاشگر، كينه توز و خودخواه باشد طبعا ما را جذب خود نمي‌كند! بر عكس فردي كه بشاش، سرحال، شاد و برخوردار از اعتماد بنفس و خودباوري بالا و سالمي باشد ما را مجذوب خود خواهد ساخت.
  •   شادي و خوشبختي يك حالت ذهني مي‌باشد كه ما مختار به انتخاب آن مي‌باشيم. تمام شاد‌ي‌ها و اندوه‌ها توسط خود شما انتخاب و ایجاد می‌شوند و توسط دیگران بروز پیدا نمی‌کنند! بنابراين شما نبايد براي برآورده‌سازي نيازهاي احساسي خود به شريك خود وابسته باشيد. تنها اين شما هستيد كه مسئول احساسات خود در زندگي می‌باشيد.
  •   منتظر شريك زندگي ايده آل براي آغاز يك رابطه نباشيد! در واقع از شريك خود انتظار كامل بودن نداشته باشيد. ممكن است روزي شريك شما دست به عملي زده و يا حرفي بزند كه سبب رنجش، خشم و نا اميدي در شما گردد. اما بدانيد كه هيچكس كامل نيست حتي شما.

به مشاوره نیاز دارید؟

اگر در این روزها احساس افسردگی، اضطراب، عدم اعتماد به نفس دارید و نمی‌توانید به کارهای روزمره خود برسید یا حتی اگر در ارتباط با خانواده، همسر و پارتنر عاطفی خود دچار مشکل شدید، در کمتر از 1 دقیقه می‌توانید یک جلسه مشاوره روانشناسی با دکتر حامد توکلی رزرو کنید!

چگونه تصورات غلط در ابتدای آشنایی را مهار کنیم؟

در اغلب اوقات ما تحت تاثیر تجربیات گذشته خود، مسائل روزمره در جامعه و بین دوستان خود و همینطور داستان‌های همیشگی روابط در فضای مجازی هستیم. این موضوع باعث می‌شود که ذهن ما مسیر خود را گم کند و مسیرهای نادرستی را پیش بگیرد.

تصورات غلط در ابتدای آشنایی دقیقا به همین شکل ایجاد می‌شوند و قوت می‌گیرند! موضوعی که این وسط اهمیت دارد این است که شما آگاهانه جلو بروید و بر اساس منطق و هوشیارانه تصمیم بگیرید. هر انسانی هم ممکن است با توجه به طرحواره‌هایی که دارد نتواند مسیر درست را پیدا کند و همیشه گمراه شود. مشاوره فردی و صحبت کردن با تراپیستی که با رویکرد طرحواره درمانی آشناییت دارد، به شما کمک می‌کند تا خودتان را بشناسید و حتی این طرحواره‌ها را در افراد دیگر به خصوص پارتنر خود تشخیص دهید.

جلوگیری از تصورات غلط در ابتدای آشنایی

جلوگیری از ایجاد تصورات غلط در ابتدای آشنایی

دکتر حامد توکلی با بیش از 10 سال سابقه در مشاوره روابط بین فردی و رابطه با متد روانکاری و طرحواره درمانی می‌تواند به شما کمک کند تا اول تصورات غلط در ابتدای آشنایی را بشناسید و سپس آن‌ها را رفع کنید. توجه داشته باشید که کمک گرفتن از افراد غیرمتخصص، هرچند که مثل پدر و مادر به شما نزدیک باشند، اشتباه است. هر فرد با توجه به تجربیات و دیدگاه‌های خود شما را نصیحت می‌کند و شما فقط گمراه‌تر می‌شوید.

برای رزرو جلسات مشاوره روانشناسی به صورت آنلاین و حضوری می‌توانید به واتساپ شماره 09354575872 پیام دهید. تیم پشتیبانی دکتر توکلی به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× رزرو نوبت آنلاین، تلفنی و حضوری