با این 3 راه از اختلافات زناشویی پیشگیری کنید!

اختلافات جنسی و زناشویی

اختلافات زناشویی و بروز مشکل در زمینه جنسی از 2 عامل اصلی طلاق در ایران است؛ به همین علت کسب اطلاعات از موارد پیشگیری از اختلافات زناشویی می‌تواند بسیار موثر باشد.

وقتی ارتباطات احساسي شما با نامزدتان تدریجاً کاهش می‌یابد، تصور میکنید که علاقه و رغبت خود را به او از دست داده اید و به همین دلیل او را رها می‌کنید. اما آیا تابحال فکر کرده اید که اگر روابط جنسي با همسرتان کمرنگ شد چکار کنید؟ در این مقاله از وبسایت دکتر حامد توکلی 3 راه حل ریشه‌ای از روانشناسی بالینی را به شما عزیزان معرفی می‌کنیم. همچنین با ارسال دیدگاه خود می‌توانید جواب مستقیم از دکتر توکلی دریافت کنید.

ریشه اختلافات جنسی و زناشویی چیست؟

رابطه نزدیک با همسر، نقش بسیار مهمی در ازدواج دارد، ولی با اینحال زوج‌های زیادی بدون آن زندگی می‌کنند. زندگی بدون رابطه جنسی با همسر می‌تواند به خاطر فقدان علاقه به او یا فقدان شور و شهوت جنسی باشد.

بدون برو برگرد همه می‌دانند که رابطه جنسی، حیاتی ترین جزء همه ی ازدواج‌هاست. پس اگر یکی یا هر دوی زوجین علاقه و رغبت خود را از دست دادند چه می‌شود؟ تحقیقات نشان داده است که درصد انبوهی از چنین ازدواج‌هایی با شکست مواجه می‌شود. در واقع بعد از مسائل مالی، مسائل جنسی دومین دلیل برای طلاق شناخته شده است.

اول از همه ناامید نشوید! راه‌های زیادی برای پیشگیری از اختلافات زناشویی وجود دارد. در اینجا سه راه برای جان بخشیدن دوباره به زندگی جنسیتان برای شما فراهم آورده شده است. برای اطلاع بیشتر می‌توانید به صفحه مشاوره جنسی مراجعه کنید.

پیشگیری از اختلافات زناشویی

3 راه حل پیشگیری از اختلافات زناشویی

در این بخش به این 3 راه اصلی اشاره خواهیم کرد. لازم به ذکر است برای هر شرایط و هر زوج نیاز به ارائه راه حل‌های متفاوتی است. برای اینکه از مسیر روبروی خود شناخت خوبی داشته باشید و بتوانید به صورت علمی و آگاهانه مشکل خود را حل کنید، به زوج درمانی نیاز دارید. اما این مقاله یک دید کلی از مشکلات زناشویی و نحوه پیشگیری از آن به شما می‌دهد.

راه اول) دو طرفه قضاوت کنید.

ضرب المثلی می‌گوید:

همیشه یک سوزن به خودت بزن، یک جوالدوز به دیگری.

یعنی خود را جای شریک جنسی خود بگذار اگر خود تمایل به برقراری روابط جنسی نداشته باشید آیا از اصرار بیش از حد او سرخورده نمی‌شوید؟

در پیشگیری از اختلافات زناشویی، فرقی نمی کند که همسرتان چقدر دوستتان داشته باشد و بخواهد رضایت شما را ببیند؛ تحریکات و شور جنسی او به هیچ وجه شبیه به شما نیست. به همین دلیل غیرمنطقی است اگر انتظار داشته باشید هر زمان شما تحریک شدید در اختیارتان باشد. باید یاد بگیرید که چطور هر از چندگاهی نیازهایتان را کنترل کنید.

خطر اصرار به رابطه جنسی!

امیدواریم که زوج‌ها تا آنجا که می‌توانند در زندگی جنسی خود با همسرشان انرژی لازم را بگذارند، اما با این حال باز هم ممکن است زمان‌هایی وجود داشته باشد که شما آمادگی رابطه ی جنسی را داشته باشید در حالیکه همسرتان ندارد. این مسئله ای کاملاً نرمال و طبیعی است و باید آن را بپذیرید.

هرچه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما و نیازهایتان باید بیشتر شود، تلاش شما نیز در درک این تفاوت‌ها باید افزایش یابد. قسمتی از این درک و پذیرفتن با اتکای گاه و بیگاه شما به خودتان انجام می‌پذیرد؛ یعنی در وقتی که همسر شما میل به نزدیکی ندارد اصرار نکنید! زیرا یکی از مهم‌ترین راه‌های لذت بردن از نزدیکی، تمایل هم زن و هم مرد برای این کار می‌باشد.

اگر اطمینان داشته باشید که همسرتان واقعاً دوستتان دارد و به شما توجه می‌کند، انجام این کار با راحتی بیشتری صورت خواهد گرفت.

مشکلات زناشویی و راه های پیشگیری از آن

راه دوم) همیشه تنوع را به یاد داشته باشید.

راغب‌ترین افراد به انجام رابطه جنسی هم اگر این رابطه برایشان تکرار مکررات شود، از آن دلزده خواهد شد. اگر این مورد را در رابطه جنسی خودتان با همسرتان هم مشاهده می‌کنید، پس وقتش رسیده که کمی تنوع وارد این رابطه کنید.

چگونه در رابطه جنسی تنوع ایجاد کنیم؟

برای پیشگیری از اختلافات زناشویی، باید کمی خلاق باشید. مکانی جدید انتخاب کنید، یک شب یک اتاق در هتل اجاره کنید، لباس زیرهای جدید بخرید و هزاران کار دیگر هست که می‌توانید برای از بین بردن یکنواختی موجود در رابطه‌تان انجام دهید.

این مشکلی است که خیلی از افراد با همسرشان دارند. آن‌ها تصور می‌کنند که علاقه و شور جنسی خود را از دست داده و دیگر نمی‌توانند تحریک شوند. در نتیجه ارگاسم آن‌ها خیلی طول می‌کشد و به قدرت گذشته‌ها هم نیست. سپس علاقه و احساس خود را به شوهرشان کاملاً از دست داده و وقتی شوهرشان به او نزدیک می‌شود، شدیداً احساس بی علاقگی می‌کنند. در واقع فکر می‌کنند شاید به خاطر بالا رفتن سنشان باشد!

اما اگر تنوع (در هر زمینه) را در روابط جنسی خود جای دهید می‌توانید از این رابطه کمال لذت را ببرید.

راه سوم) به مسائل زناشویی با فکر بازتر نگاه کنید.

افراد زیادی هستند که اگر علت جدایی آن‌ها را از یکدیگر سوال کنید بی‌میلی یکی از طرفین را علت بروز این مسئله می‌دانند. البته شما هم ممکن است به فکر این کار بیفتید؛ اما بدانید طلاق یا برقراری رابطه ی جنسی با افرادی غیر از همسرتان، راه‌حل‌های مناسبی نیستند! درست است که عشق‌بازی با غیر می‌تواند مشکلتان را حل کند، اما بدانید که در طولانی مدت مشکلات بیشتری نیز برایتان ایجاد می‌کند و باعث خراب شدن ازدواجتان هم می‌شود. حتی اگر ازدواجتان هم سالم باقی بماند، درد و رنجی که همسرتان از عشقبازی شما با شخص دیگری متحمل می‌شود، بی اندازه است.

آیا طلاق اولین و بهترین راه است؟

بله طلاق اولین راه است؛‌اما بهترین خیر. طلاق راه حل خوبی به شمار نمی رود. اگر به جای پیدا کردن راه حل و برطرف کردن مشکل، از آن فرار کنید، ممکن است زوج دیگری پیدا کنید که او نیز از نظر جنسی با شما ناهماهنگ و ناسازگار باشد، و بهتر است از خود بپرسید این کار را تا کجا ادامه خواهید داد؟ قبل از اینکه زود قضاوت کرده و همسرتان را ترک کنید، به شما پیشنهاد میکنیم که ببینید آیا همسرتان از این جریان خبر دارد؟ اطلاع دارد که شما از رابطه جنسیتان با او ناراضی هستید؟


پیشنهاد دکتر توکلی: در صورتی که به هر دلیلی به طلاق از همسر خود فکر می‌کنید، بهتر است جلسات طلاق خود را شروع کنید. در نظر داشته باشید که این جلسات فقط مختص افرادی نیست که می‌خواهند طلاق بگیرند یا لزوما به دنبال جدایی هستند. جلسات مشاوره طلاق در اکثر مواقع به زوجین کمک می‌کنند نگاه درستی به جدایی پیدا کنند و گاها تصمیم به ترمیم رابطه خود بگیرند.


چگونه شریک عاطفی خود را در جریان مشکل خود قرار دهیم؟

بهتر است کار را به دعوا نکشانید. تقصیرها را به گردن او نیندازید، حرف‌های بد نزنید، انتقاد نکنید، فقط خیلی آرام به او بگویید که به خاطر اختلافاتی که در روحیات جنسی شما وجود دارد، می‌خواهید کاری را که اصلاً دوست ندارید انجام دهید. افکار خود را با او در میان بگذارید. این را به صورت یک تهدید مطرح نکنید. فقط میزان ناامیدی خود را با او در میان بگذارید. به او فرصتی دوباره برای اصلاح و سازگار شدن بدهید، و منتظر نتیجه آن بمانید.

راه حل پیشگیری از اختلافات زناشویی

نتیجه گیری از دکتر حامد توکلی

اینکه شما به دنبال پیشگیری از اختلافات جنسی و شناختن راهکارها هستید، نشانه بسیار خوبی است! به شما بابت این منطق و روحیه اصلاح شرایط تبریک می‌گوییم. شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار کلیدی و متناسب با شرایط، اوضاع خود و شریک عاطفی خود را بهبود ببخشید. حتی اگر در این مسیر دچار ناامیدی شدید، نگران نباشید.

در یک جلسه مشاوره فردی می‌توانید مشکل خود را با دکتر حامد توکلی عنوان کنید، سپس به تشخیص ایشان زوج درمانی را شروع کنید. حتی گاهی تنها صحبت با یکی از طرفین می‌تواند مشکلات زناشوییی را حل کند! برای اطلاع از جلسات روانشناسی حضوری در تهران و آنلاین به صورت تلفنی، تصویری و ویس و پیام، به این شماره 09354575872 در واتساپ پیام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× رزرو نوبت آنلاین، تلفنی و حضوری